Salı, Ocak 10, 2012

Kılıçdaroğlu'nun grup toplantısı konuşması

CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu, fezleke soruşturmasın ardından CHP grubunda konuşma yapıyor.

Hiç mereklanmayın. Dinlemeselrde dinleteceğiz onlara. Hukukun üstünlü nedir öğreteceği onlara. Herkesin hukuk özgürlüğü var, demokrasi özgürlüğü var.

Hatırlarsanız geçen hafta koşulsuz Türk-İş'i eleştirmiştim. Eleştirdiğim gün Türk-İş bana bir mektup göndermiş. Hiç bir siyasi partinin arka bahçesi olamsını istemiyoruz. Ama burada ciddi bir itiraf var. Ya korku imparatorluğunun bir sonucu ya Türk-İş bana gönderdiği mektupun gerekçesini halka açıklaması gerek.Askeri ücret düşükse bunu haykırmak ve söylemektir. Bugün Türk-İş şantaja teslim olmuştur. Orada gitti paşa paşa altına imza attı.

GA_googleFillSlot("TEXT_REKLAM_ESH");

Bugün 10 Ocak dünya gazeteciler günü, bizim 1961 yılında kabul ettiğimiz gün. Ne yazık ki içinde bulunduğumuz durum bunu özgürce kutlamamıza izin vermiyor. Basın özgürlüğünün yitirildiği bir ülkede demokrasiden söz etmek mümkün değildir.

Medya demokrasi ile vardır yanlıştır. Demokrasi özgür medya ile vardır. O ses kendi uçağı ile bomablana 35 kişinin sesidir. Baısn özgürlüğü ssadece gazetecilerin değil herkesin özgürlüğüdür. Ben 10 Ocak 1961'de o baskılara kahramanca direnen o gazetecilerin önünde saygıyla eğiliyorum.

İnsanın şiir okuduğu için hapse atılmasıyla, kitap yazdığı için hapse atılması arasında ne fark var. Dünün mazlumu bugünün zalimi oldu.

Bir ülkenin Genelkurmay Başkanı terörsit olursa o ülkenin başbakanı ne olur. Allah size akıl izan versin. Sayın İlker Başbuğ bu hükümetin onayı ile orgeneralliğe terfi, bu hükümetin onayı ile genelkurmay başkanı oldu. Hükümetle uyumlu bir şekilde çalıştı. Zamanı gelince de emekli oldu. Terör örgütü kuran bir genelkurmay başkanı ile nasıl çalıştınız. Bir diğer ihtimal ise o zaman gücüm yetmedi şimdi gücüm yetiyordu, şimdi müdahale etti.

Özel yetkili mahkemeler iktidarın elinde bulundurduğu bir sopadır. Böyle bir şeyin demokratik olması mümkün değildir.

Burada bizim savunmamız hukuktur. Çiğnetmemiz gereken hukuktur. Önce hukuku savunmaya çağırıyorum. Kişiler önemli değildir. Herkesi göreve çağırıyorum.

İlk kez genelkurmay başkanuı sivil bir savcı tarafından tutuklandı. Bu haberi yazan arkadaşa da soruyorum. Nasıl bir özel yetkili savcıyı sivil savcı olarak görüsünüz. Bu Almanya'nın 21. yy. toplama kampıdır. 

AKP ne zaman sıkışsa bir dosya çıkartıyor. En iyisi AKP o özel yetkili savcıya genel merkezde bir oda açsın. Orada rahatça çalışsın.

Halkımızın bilmesini isterim hiç bir güç, hiç bir baskıya boyun eğmek bizim kitabımızda yok.

Ben bireysel olarak hiç kimsenin avukatı değilim. Ben hukuk devletinin avukatıyım, ben herkesin avukatıyım. Bireylere yöneltilen suç ne olursa onların hukulun üstünlğü çerçevesinde yargılanmasından yanayım. Çünkü ben adalet arıyorum. 

Bu ülkenin halen görev yapan Genelkurmay Başkanı teöristler için "Dağdaki çocuklara terörist demeye dilim varmıyor" diyor. Bunca yıllık devlet geleneğine 

Uluderede öldürülen 35 vatandaşımızın neden ve nasıl öldürüldüğünü sorgulamaya devam edeceğiz. 

Hemen ardından eski genelkurmay başkanı tutuklanıyor. Ardından anamuhalefet lideri hakkında fezleke veriliyor. Bunların hepsi 12 gün iöçinde oluyor. Kimse Uludere oalyının üstünü kapatmaya çalışmasın. Bu olayının istihbaratını İsrail'den mi aldınız yoksa Amerika'dan mı aldınız. Neden gizliyorsunuz halktan.

Dokunulmazlığım kaldırılması için fezleke hazırlamışlar. Suçum adli yargılanmaya müdahale etmekmiş. Bunların adil yargılaması basılmamış kitabı toplatıp yazarını içeriye atmaktır. Bunların yargılanmasını Deniz Feneri'nde yargılamalıdır. Dilekçem burdadır. Toplantıdan sonra göndereceğim. Ben korkuyla siyaset yapanlardan değilim Halkı için yola çıkanların korkusu olmaz. Dilekçem burada kaldırın dokunulmazlığımı! Ben sizin özel yetkili mahkemelerinizden korkmam. Siz kime diz çöktürmeye çalışıyorsunuz. Ben sizin ağa babalarınızdan da çekinmem. Ben sadece kendi milletimin önünde eğiliri. Beni hapse atmak yerine değil dara ağacına da çıkarsanız yine bildiklerimi söyleyeceğim. (Kılıçdaroğlu, bu sözerlinin üzerine dakikalarca ayakta alkışlandı.)

AYRINTILAR GELİYOR...




yakamoz01

Hiç yorum yok: